Mitä puolisosi näkee sinussa?

25.3.2024

Mitä puolisosi näkee sinussa?

Suomennettu hartaudesta: What does your spouse see in you? (Charlyne Cares Devotion 15.3.2024)

Yllä oleva raamatunkohta on yksi niistä lempikohdista, jotka Herra näytti minulle, kun Bob oli erämaassa. Herra näytti minulle kaksi raamatunkohtaa rakkaudesta ja pyysi minua tutkimaan omaa sydäntäni ja katsomaan, miten minä rakastin aviomiestäni. Huomasin, että minun tuli aidosti rakastaa muita ja vihata pahaa. Olin epäonnistunut siinä, ja tein parannuksen.

Kuinka sinä osoitat rakkautta puolisollesi olosuhteistasi huolimatta? Pyydä Herraa näyttämään sinulle, kuinka osoittaa rakkautta, vaikka puolisosi ei käyttäytyisi rakastettavasti.

Tiedän, että rakastat puolisoasi todella paljon ja saatat olla loukkaantunut tai torjuttu. Puolisosi saattaa käyttäytyä, niin kuin sinua ei olisi olemassakaan.

Rukoilen, että olet päättänyt antaa anteeksi puolisollesi sen, mitä hän on tehnyt sinulle. Kysyn sinulta uudestaan: “Kuinka sinä rakastat ja kunnioitat puolisoasi tänään?”. Haluan sinun pystyvän rakastamaan puolisoasi pyyteettömästi joka päivä. Pyydä Jumalaa auttamaan sinua rukoilemaan ja olemaan välimiehenä tuhlaajasi puolesta rukoushetkesi aikana, antaen hänelle anteeksi päivittäin hänen tekonsa.

Meidän tulee rukoilla rakkaidemme puolesta joka päivä ja rukoilla Jumalan yliluonnollista suojelusta heidän ympärilleen. Rukoile, että Herra puhuu puolisollesi ja osoittaa hänelle pakotien, jotta hän voisi tehdä parannuksen ja kääntyä pois nykyisestä elämäntyylistään.

Joka päivä voit valita antaa anteeksi puolisollesi sen, että hän on poissa sinun ja perheesi luota, ettei tulisi syviä katkeruuden tai vihan juuria.

Kuvittele puolisosi ilmestyvän paikalle ja sinä sanoisit: “Mitä sinä täällä teet?”. Tutki itseäsi tällä viikolla ja katso, ettet haudo sydämessäsi anteeksiantattomuutta. Jos haudot, se on helppo korjata. Huuda avuksi Herraa, tee parannus, tunnusta, ja pyydä Herraa koskettamaan ja parantamaan haavoittunut sydämesi ja poistamaan kaikki anteeksiantamattomuus.

Haluan myös muistuttaa sinua, että antaisit anteeksi sille toiselle henkilölle (tai henkilöille), jotka vaikuttavat aviomieheesi tai vaimoosi. Rukoiletko heidän pelastuksensa ja perheidensä puolesta? Voimme valita tänä päivänä “tehdä ja reagoida” niin kuin Jeesus tekisi. Voimme kulkea vilpittömässä rakkaudessa, emme tuomitse tai kritisoi, vaan rukoilemme ja annamme anteeksi toisille. Pyydä Herraa antamaan sinulle armoa toimia tällä tavalla.

Kun seuraavan kerran näet puolisoasi, mitä hän näkee? Pyyteetöntä, vilpitöntä rakkautta? Älä anna vihollisen varastaa sinulta enempää. Valitse kulkea rakkaudessa ja heijastaa Herrasi rakkautta joka päivä puolisollesi sekä muille.