Veressä on voima

25.1.2024

Veressä on voima

Suomennettu hartaudesta: There’s power in the blood (Charlyne Cares devotion 23.1.2024)

Rukoilemme jatkuvasti eksyneiden puolisoiden pelastuksen puolesta, jotka eivät ole henkilökohtaisessa suhteessa Herraan. Älä lopeta rukoilemista nyt. Älä anna vihollisen voittaa sinua, vaan pysy vahvana uskossasi ja omista Kristuksen mieli. Rukoile, että seurakunnallasi olisi taakka kadonneiden kotiinpaluusta.

Uskotko Herran veren voimaan? Hän vuodatti verensä Golgatalla, jotta kaikki syntiset saisivat synnit anteeksi ja me pelastuisimme. Siksi rukoilemme puolisosi ja kaikkien eksyneiden puolesta, että he kutsuisivat Jeesuksen nimeä avuksi, tekisivät parannuksen ja pelastuisivat, ja voisivat sanoa “Ei” synnilleen.

Vanhan testamentin aikana opimme veren voimasta karitsan uhrauksen kautta. 2. Mooseksen kirjan 12. luvussa luemme siitä, miten Jumala kulki ohi kaikkien israelilaisten kodeista, joissa oli verta ovenpielessä ja yläpuolella suojellen heidän esikoisiaan.

Haluan nähdä avioliittosi eheytyvän, mutta vielä enemmän haluan nähdä Herran löytävän ne, jotka eivät vielä ole pelastuneet. Jos puolisosi ei ole kristitty tai on kääntänyt selkänsä Herralle, kuten Bob teki, älä luovuta rukousta.

Jumala on tehnyt eläviksi teidät, jotka olitte kuolleita rikkomustenne ja syntienne tähden. Ennen te elitte niiden vallassa tämän maailman menon mukaan, totellen avaruuden henkivaltojen hallitsijaa, sitä henkeä, joka yhä vaikuttaa tottelemattomissa ihmisissä. Heidän joukossaan mekin kaikki ennen elimme noudattaen oman luontomme haluja ja tehden niin kuin ruumiimme ja mielemme tahtoivat, ja näin olimme luonnostamme vihan alaisia niin kuin kaikki muutkin. Jumalan laupeus on kuitenkin niin runsas ja hän rakasti meitä niin suuresti, että hän teki meidät, rikkomustemme tähden kuolleet, eläviksi Kristuksen kanssa. Armosta teidät on pelastettu. Ef 2:1-5

Olimme kaikki syntisiä, ja olemme pelastuneet vain Jumalan armosta. Yksi päämääristämme tässä palvelutyössä on auttaa sinua kasvamaan Sanassa ja kypsymään Kristuksen seuraajana. Lue alla oleva raamatunkohta huolellisesti:

Rukoile, että Jeesus Kristus puhuisi puolisollesi, saaden heidät tekemään parannuksen ja kääntymään pois pahoilta teiltään. Toivon heidän huutavan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä pelastuakseen.”