Haluamme jakaa vastauksen, jonka Carole, yksi vapaaehtoisistamme, antoi eräälle odottavalle puolisolle:

Kun asiat muuttuvat kiireisiksi ja kiihkeiksi Rejoice Ministries:n toimistossa, autan vastaamaan sähköposteihin. Olen odottava puoliso. Olen seisonut avioliittoni puolesta noin puolitoista vuotta. Olin naimisissa 25 vuotta ennen kuin aviomieheni jätti minut toisen naisen takia. Kirjoitat sähköpostissasi, että “aviomiehesi ei enää rakasta sinua, eikä haluakaan.” Tuhoaja, joka puhuu aviomiehesi kautta tällaisissa tilanteissa, on se, joka ei rakasta sinua, eikä ikinä haluakaan. Itse asiassa, jos annat tuhoajan toimia, hän ei lopeta vain aviomieheesi, vaan pyyhkäisee koko perheesi läpi. Aviomieheni on minun “yhden lihan” kumppanini, vaikka hän elää aviorikoksessa toisen naisen kanssa.

En usko, että Jumalan mielestä on minun etuoikeus rukoilla mieheni puolesta, vaan se on minuun vastuuni. Sanot, että kaikkien niiden rukousten rukoileminen tai raamatunkohtien lukeminen eivät saa mitään aikaan muuttaakseen miehesi tahtoa. Se ei ole totta. Charlyne voi todistaa, että rukous ja Sana voivat muuttaa ihmisen.

Minulla on ystävä, jonka kanssa viestittelen, ja joka seisoi oman avioliittonsa puolesta, kun hänen miehensä oli kylmästi ja virallisesti ilmoittanut, ettei enää rakastanut häntä eikä ikinä rakastaisi. Tänään ystäväni saa nauttia HEDELMIÄ Jumala-keskeisestä ja Jumalan parantamasta avioliitosta, joka on siunauksena kaikille ympärillä oleville. Hänen miehensä on sanonut hänelle monet kerrat “Kiitos, kiitos kun seisoit puolestani.” Nyt mies on ytimiä myöten uudestisyntynyt kristitty, kun ennen hän oli “niin ja näin” -kristitty. Tätä tapahtuu. Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. Minkä hän on tehnyt Charlynelle ja minun ystävälleni, hän tekee myös sinulle ja minulle… mutta se vaatii uskoa. Sellaista uskoa, joka katsoo olosuhteita ja sanoo “Entä sitten, mitä väliä, mitä hän sanoo tai ajattelee?”.

Aviomiehesi on Saatanan vanki ja tekee hänen tahtoaan. Sinä voit päättää uskoa aviomiehesi suusta pääseviä sanoja, tai sitten mitä Jumalan Sana sanoo. Jumalani sanoo minulle, että Hänelle EI MIKÄÄN ole mahdotonta (ei sisällä mitään poikkeussääntöjä aviomiehesi ‘tahdosta’). Voit antaa tuon raamatunkohdan upota ytimiisi. “Jumalalle on KAIKKI, KAIKKI, KAIKKI mahdollista.” Hän kehottaa meitä pyytämään mitä tahansa me haluamme, uskossa, ja se tehdään meille. Huomaatko mitään ehtoja Raamatussasi, jotka estävät Jumalaa toimimasta? Minä en. Hän kertoo meille Jesajan kirjassa “Minä toimin, kuka sen estää?” Aviomiehesi? Minun aviomieheni? Enpä usko.