Pyhä, pyhä, pyhä Herra Jumala

21.5.2023

Pyhä, pyhä, pyhä Herra Jumala

Suomennettu hartaudesta: Holy, holy, holy Lord God Almighty (Charlyne Cares Devotion 21.5.2023)

Nyt iloiten laulakaa Herralle, kohottakaa hänelle riemuhuuto, hän on meidän turvakalliomme. Tulkaa hänen kasvojensa eteen ja kiittäkää, virittäkää hänelle riemuvirsi! Herra on suuri Jumala ja kaikkien jumalien ylin valtias. Hänen kädessään on maa, sen laaksot ja syvyydet, hänen ovat vuorten korkeimmatkin huiput. Hänen on meri, hän on sen luonut, hänen on maa, hänen kätensä sen teki. Tulkaa, kumartukaa maahan, polvistukaamme Herran, Luojamme, eteen.
Ps 95:1-6

Meillä on etuoikeus laulaa ylistystä Herralle! Laita syrjään kaikki kipusi ja surusi ja palvo Kaikkivaltiasta Jumalaa tänään. Psalmi 95 kutsuu meitä palvomaan ja ylistämään Herraa sydämissämme.

Tunnustakaa hänen nimensä kunnia! Kumartukaa hänen pyhän kirkkautensa eteen!
Ps 29:2

Kun pidät hiljaista hetkeä Herrasi kanssa, kuuntele ylistysmusiikkia, lue virsi tai laulu Herrallesi, ja korota Hänen Pyhää Nimeään. Se on mainio tapa rauhoittaa henkesi, kun valmistaudut viettämään aikaa Herran kanssa. Meidän tulee palvoa mahtavan ihmeellistä Jumalaamme päivittäin. Mikään ei poista pahaa mieltä niin hyvin kuin Luojamme ylistäminen. Kristukseen keskittyminen muistuttaa meitä Hänen voimastaan.

Oletko lukenut Ilmestyskirjaa viime aikoina? Sitä saamme odottaa ja tämän takia seisot muurinaukossa ja rukoilet puolisosi pelastuksen puolesta. Sinusta voi tulla rohkea todistaja. Ole valmiina, kun Herra avaa oven ja saat todistaa kelle tahansa, kuinka sinun elämäsi muuttui, kun Jeesuksesta Kristuksesta tuli elämäsi Pelastaja ja Herra.

Tämän valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentäneljä valtaistuinta, ja niillä istui kaksikymmentäneljä vanhinta, joilla oli yllään valkeat vaatteet ja päässään kultaseppele. Valtaistuimesta lähti salamoita ja kuin ukkosen jyly. Sen edessä oli seitsemän soihtua, Jumalan seitsemän henkeä, ja sen edessä oli myös ikään kuin lasinen, kristallin tavoin kimmeltävä meri. Valtaistuimen edessä ja ympärillä oli neljä olentoa, jotka sekä edestä että takaa olivat täynnä välkehtiviä silmiä. Yksi muistutti leijonaa, toinen nuorta härkää, kolmannella oli kuin ihmiskasvot, ja neljäs näytti lentävältä kotkalta. Näillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, jotka olivat molemmilta puolin täynnä välkehtiviä silmiä. Taukoamatta, päivin öin, nuo olennot lausuvat: — PYHÄ, PYHÄ, PYHÄ ON HERRA JUMALA, KAIKKIVALTIAS! HÄN OLI, HÄN ON JA HÄN ON TULEVA. Aina kun olennot ylistävät, kunnioittavat ja kiittävät häntä, joka istuu valtaistuimellaan ja joka elää aina ja ikuisesti, nuo kaksikymmentäneljä vanhinta heittäytyvät maahan hänen valtaistuimensa eteen ja osoittavat hänelle kunnioitustaan — hänelle, joka elää aina ja ikuisesti. He asettavat seppeleensä valtaistuimen eteen ja lausuvat: Herra, meidän Jumalamme! Sinä olet arvollinen saamaan ylistyksen, kunnian ja vallan, sillä sinä olet luonut kaiken. Kaikki, mikä on olemassa, on sinun tahdostasi luotu.
Ilm 4:4-11

Voit tuntea Hänen läsnäolonsa, sillä Herra odottaa omiensa ylistystä. Kun kirjoitin tätä tekstiä, kappale Holy, Holy, Holy soi taustalla.

Näitä sanoja laulamme taivaassa joku päivä. Mikä päivä se tulee olemaan! Tämän maailman ongelmat ovat kaukana mielistämme, ja välitämme vain siitä, että saamme palvoa Herraa Hänen jalkojensa juuressa.

Rukoilen, että oppisit palvomaan ja ylistämään Jumalaa joka päivä. Herran ylistäminen muuttaa hengellistä vaellustasi ja haluat aina viettää aikaa Herran ja Pelastajan palvomisessa. Muista rukoilla kaikkien tuhlaajien puolesta ympäri maailman, että he antaisivat sydämensä Herralle tänään. Ole sitten siunattu, kun menet seurakuntaan ylistämään Kaikkivaltiasta Herraamme ja Jumalaamme.

Minä laulan sinun kunniaasi, Jumalani, kuninkaani! Minä kiitän sinun nimeäsi aina ja ikuisesti. Joka päivä minä sinua kiitän, minä ylistän sinun nimeäsi aina ja ikuisesti. Suuri on Herra, ylistettävä yli kaiken, tutkimaton hänen suuruutensa! …Herra, sinua ylistäkööt kaikki luotusi, uskolliset palvelijasi kiittäkööt sinua! Julistakoot he valtakuntasi kunniaa, kertokoot mahtavista teoistasi. Saattakoot he ihmisten tietoon Herran väkevät teot ja hänen valtakuntansa mahdin ja loiston. Sinun valtakuntasi on ikuinen, sinun herruutesi pysyy polvesta polveen. …Hän on lähellä sitä, joka huutaa häntä avuksi, sitä, joka vilpittömästi kääntyy hänen puoleensa. Ylistäköön minun suuni Herraa, hänen pyhää nimeään kiittäkööt kaikki luodut aina ja ikuisesti!
Ps 145:1-3, 10-13, 18, 21