Usko – voimakas avain avioliiton eheytymiseen

19.9.2023

Usko – voimakas avain avioliiton eheytymiseen

Suomennettu hartaudesta: Faith – A powerful key to marriage restoration (Charlyne Cares Devotion 17.9.2023)

Kun siis ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi, pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin. Juoskaamme sinnikkäästi loppuun se kilpailu, joka on edessämme, katse suunnattuna Jeesukseen, uskomme perustajaan ja täydelliseksi tekijään. Edessään olleen ilon tähden hän häpeästä välittämättä kesti ristillä kärsimykset, ja nyt hän istuu Jumalan valtaistuimen oikealla puolella. Ajatelkaa häntä, joka kesti syntisten ankaran vastustuksen, jotta ette menettäisi rohkeuttanne ja antaisi periksi.
Kirje heprealaisille 12:1‭-‬3

“Elätkö elämääsi kuin kilpailua, joka on juostava ‘sinnikkäästi’? Tämä kilpailu on elinikäinen uskon testi, ja meidän on juostava se sinnikkäästi. Herra varoittaa meitä vetäytymästä pois, ja kehottaa meitä uskomaan, elämään uskossa ja tietämään, kuka olet Kristuksessa. Onko sinulla uskoa uskoa, että avioliittosi eheytyy? Onko sinulla uskoa, että perheenjäsenesi pelastuvat? Sinun on käveltävä uskossa, tietäen, että saatat kokea kärsimystä, mutta Herra on aina lähelläsi. Jumalan sana opettaa sinulle monia tärkeitä periaatteita oppiaksesi seisomaan lujana uskossasi, että avioliittosi nousee kuolleista Jeesuksen Kristuksen voimalla. Paavali kirjoitti kirjeen tessalonikalaisille, ja mitä hän kirjoitti, on rohkaisuksi sinulle tänä Herran päivänä:

Jumalan, meidän Isämme, ja Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja rauha teille. Meidän tulee aina kiittää Jumalaa teidän vuoksenne, veljet. Siihen on täysi syy, koska teidän uskonne kasvaa kasvamistaan ja koska rakkaus toisianne kohtaan yhä lisääntyy teissä kaikissa. Me voimmekin ylpeinä kertoa Jumalan seurakunnissa teistä ja teidän kestävyydestänne ja uskostanne kaikissa vainoissa ja ahdingoissa, joiden keskellä elätte.”
Toinen kirje tessalonikalaisille 1:2‭-‬4

“Rukoilen, että sinulla on syvä vakaumus ja into pysyä lujana uskossasi taistellessasi asumus- ja avioeroa vastaan rukouskammiossasi. Rukoilen, että perheesi ja ystäväsi tietävät, että sinulla on syvä taakka kaikista avioliitoista, jotka hajoavat ja joihin on hyökännyt vihollinen, joka on valehtelija, petturi, tuhoaja ja kiusaaja. Hän on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan.

Jeesus Kristus voitti Saatanan, ja voimme kävellä voitossa joka päivä. Tahdotko ylistää Häntä tänään?

Minä tahdon aina ylistää Herraa, lakkaamatta laulaa hänelle kiitosta! Herran hyvyyden tähden minä ylistän itseäni onnelliseksi. Maan hiljaiset kuulevat sen ja iloitsevat. Tulkaa, kiittäkää minun kanssani Herraa, kunnioittakaamme yhdessä hänen nimeään! Minä käännyin Herran puoleen, ja hän vastasi minulle. Hän vapautti minut kaikesta pelosta.”
Psalmit 34:2‭-‬5

“Olet hengellisessä taistelussa. Muistutan sinua siitä useita kertoja viikossa. Muista, kenen kanssa taistelet. Varustaudu ja ole valmis taisteluun. Pue päällesi Jumalan sota-asu päivittäin ja käytä Jumalan mahtavia aseita. Olen niin innoissani nähdessäni Jumalan vaikuttavan ihmisten sydämissä ja elämissä. Kyllä, se voi viedä aikaa, mutta kun se tapahtuu, tiedät, että Pyhä Henki on puhunut tai koskettanut jonkun sydäntä, koska joku on rukoillut. Palvelemme mahtavaa Jumalaa.

Tänään tule uskon mieheksi tai naiseksi vastaanottaaksesi kaiken sen, mitä Herra haluaa tehdä avioliittosi hyväksi. Ihmeet tapahtuvat, jos vain uskot, ja uskosi mukaan se tulee tapahtumaan. Aloita kävelemään ja puhumaan uskossa! Se vie aikaa, mutta aloita ottamalla ensimmäiset askeleet, ja vahvistut uskossasi joka päivä! Tässä on yksi monista suosikkikirjoituksistani liittyen uskoon:

Jeesus sanoi heille: »Uskokaa Jumalaan. Totisesti: jos joku sanoo tälle vuorelle: ’Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen!’, se myös tapahtuu, jos hän ei sydämessään epäile vaan uskoo, että niin käy kuin hän sanoo. Niinpä minä sanon teille: Mitä ikinä te rukouksessa pyydätte, uskokaa, että olette sen jo saaneet, ja se on teidän. Ja kun seisotte rukoilemassa, antakaa anteeksi kaikki mitä teillä on jotakuta vastaan. Silloin myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa teille rikkomuksenne anteeksi.”
Evankeliumi Markuksen mukaan 11:22‭-‬25

Usko on täydellistä riippuvuutta Jumalasta ja halua tehdä Hänen tahtonsa avioliitossasi. Se on täydellistä ja nöyrää kuuliaisuutta Jumalan tahdolle ja tielle elämässäsi. Se tarkoittaa sanoa: “Kyllä, Herra, kyllä, Sinun tahtosi ja tapasi.” Pieni uskosi, niin pieni kuin sinapinsiemen (ne ovat tosi pieniä!), riittää, että se alkaa kasvamaan ja kukoistamaan.