Raamattupäiväkirja

30.11.2023

Raamattupäiväkirja

Suomennettu: Scripture journaling (Rejoice marriage ministries)

Jos et ole ikinä pitänyt raamattupäiväkirjaa, niin kiva, että haluat nyt hypätä mukaan! Se auttaa hidastamaan ja tutkimaan yhtä tai kahta raamatunjaetta kerrallaan ja syvemmin. Jos pidät tästä Sanan tutkimisesta, meistä olisi kiva kuulla, miten tämä harjoitus on toiminut omassa elämässäsi. Jätä kommentti täällä.

Miten pidän raamattupäiväkirjaa?

Ota raamatunkohta, kirjoita se ylös päiväkirjaasi päivittäin, ja mietiskele/tutkistele sanoja. Ehkä voit ottaa muutaman jakeen kuukaudessa, jotka opettelet ulkoa. Voit myös syventää tutkimista kysymällä näitä kysymyksiä:

* Mitä tämä kohta sanoo Jumalasta?
* Katso ristiviitteet. Mitä muut raamatunkohdat sanovat?
* Kirjoita ylös, mitä Herra puhuu sinulle Sanan kautta.
* Kirjoita ylös kaikki kysymykset, joita sinulla on Jumalalle tästä raamatunkohdasta.

Rukoilemme, että voisit todella ymmärtää, kuinka syvästi Herra välittää sinusta ja opiskelemme, kuinka voimme olla kestäviä Jeesuksen Kristuksen takia.

Tammikuu

Pelon voittaminen

Raamattu sanoo meille “älä pelkää”. Eikö olisi kiva päästä noin helposti eroon pelosta? Se on niin voimakas tunne, joka voi vallata meidät.

Jumala antaa monia lupauksia Raamatussa ja tapoja pelon voittamiseksi ja keskittymiseksi Hänen armoonsa ja hyvyyteensä läpi elämiemme.

Kun aloitamme uuden vuoden, haluamme keskittyä raamatunkohtiin, jotka auttavat meitä voittamaan pelon.

Tammikuun raamatunkohdat löydät TÄÄLTÄ.

Joulukuu

ILO

Todellinen ilo tulee Jumalan tuntemisesta ja siitä, että pysymme Hänessä. Tässä kuussa haastamme sinua kääntämään keskittymisesi ja löytämään iloa, vaikka tämä olisi vaikea ajanjakso. Käytä aikaa ja anna päivän jakeen lävistää sydämesi. Löydä jumalanpelkoa tänä aikana.

Joulukuun raamatunkohdat löydät TÄÄLTÄ.