Muista Jumalan edut

28.8.2024

Muista Jumalan edut

Suomennettu: Remember God’s benefits

Jos sinulla on työpaikka, pystyt ehkä listaamaan sieltä saamasi työsuhde-edut. Edut voivat liittyä terveydenhuoltoon, lomailuun tai lomarahaan. Myös työhaastattelussa yleensä keskustellaan työsuhde-eduista.

Tiesitkö, että meillä on myös etuja Jumalan lapsena? Ehkä sinusta tuntuu siltä, ettei sinua rakasteta ja hukut olosuhteisiisi, tai ehkä sinusta tuntuu lannistuneelta ja toivottomalta. Haluan rohkaista sinua tänä päivänä. Jos olet Jumalan lapsi, Herra rakastaa sinua ja Hänen etunsa ovat mahtavia! Hän on Pelastajasi, Parantajasi, Lunastajasi, Vapauttajasi ja paras Neuvonantaja, jonka voit ikinä tuntea.

Kun teet parannuksen synneistäsi ja luovutat elämäsi Jeesukselle, Hän antaa sinulle etuna iankaikkisen elämän. Oletko tehnyt sen päätöksen elämässäsi? Oletko tehnyt parannuksen ja valinnut elää Kristuksen kaltaista elämää, kasvaen Herrassa jokaisena päivänä?

Kun olitte synnin orjia, ette voineet palvella vanhurskautta. Minkä sadon te siitä korjasitte? Kaikkea sellaista mitä nyt häpeätte, sillä sen loppuna on kuolema. Mutta kun nyt olette päässeet vapaiksi synnistä ja tulleet Jumalan palvelijoiksi, te korjaatte satona pyhityksen ja saatte lopuksi ikuisen elämän. Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Room 6:20-23

Yksi syy siihen, että aloin rukoilemaan Bobin puolesta, oli se, että hän kääntäisi elämänsä takaisin Herran puoleen. En halunnut Bobin kärsivän seurauksia synnissä elämisestä. Rukoilen, että Pyhä Henki on jo paljastanut raamatunkohtia sinulle tottelemattomuuden hinnasta, ja että sinulla olisi taakka puolisostasi.

“Minä, Herra, tutkin sydämet, tiedän salaisimmatkin ajatukset. Minä annan kullekin sen mukaan, miten hän elää ja millaisia ovat hänen tekojensa hedelmät.”
Jer 17:10

Yksi etu Herran tuntemisessa on oppia, kuinka osoittaa Hänen agape-rakkauttaan ja pyytetöntä rakkautta puolisoasi kohtaan. Avioliiton eheytyminen alkaa, kun toinen puolisoista alkaa rukoilemaan aviomiehensä tai vaimonsa kovettuneen sydämen pehmenemistä ja koskettumista, jotta hän voisi kuulla Herran äänen ja nähdä Jumalan totuuden. Anteeksiantamattomuus on synti ja ongelma, joka voi estää rukousvastauksia.

“Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.”
Matt 6:14-15

Saatat kamppailla halun kanssa saada puolisosi kotiin, koska et pidä siitä, miten hän käyttäytyy. Minä ymmärrän. Rukoile, että hän saisi sydämen muutoksen. Muista, hän on vihollisen sokaisema ja eksyttämä. Ihmisiä vapautuu ja pääsee pois syntisestä luonnostaan joka päivä. Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta!

Minä annan heille uuden sydämen ja heidän sisimpäänsä uuden hengen, minä otan heidän rinnastaan kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen. Niin he seuraavat minun säädöksiäni, he ottavat varteen minun käskyni ja elävät niiden mukaan. He ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
Hes 11:19-20

Muista pelastus-etu Herran Jeesuksen Kristuksen kanssa, Hänen, joka maksoi hinnan vuodattamalla verensä ristillä kaikkien syntisten puolesta. Rukoiletko vakavissasi rakkaan aviomiehesi tai vaimosi pelastuksen puolesta? Voit rukoilla raamatunkohtia puolisosi nimellä ja rukoilla hengellistä läpimurtoa.

Pietari vastasi: “Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä — keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.”
Ap.t 2:38-39

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.