Lauantain todistukset 11.5.2024

13.5.2024

Lauantain todistukset 11.5.2024

Suomennettu: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 11.5.2024)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Ihmeellinen tarina tyttäreni naapurista. Tyttärelläni oli naapuri, jonka “vaimo” löysi toisen miehen ja jätti hänet. Mies todella kamppaili asian kanssa ja pyysi meitä rukoilemaan. Heillä oli teini-ikäinen tyttö yhdessä. Kun hänen “vaimonsa” oli eroamassa hänestä, tyttäreni sanoi, että oli löytänyt hänen ensimmäisen vaimonsa Facebookista ja että tämäkin oli eroamassa. Emme tienneet, että miehellä oli myös ensimmäinen vaimo ja että rukoilimme ensin väärän avioliiton puolesta. Hän meni naimisiin nuorena ja erosi nuorena. Hän on nyt takaisin yhdessä ensimmäisen vaimonsa kanssa vuosikymmenien erossaolon jälkeen. Tyttäreni sanoi, että heidän talonsa on täynnä hääkuvia heidän ensimmäisistä häistään (Jumalan
asettama liitto). Juuri oikeaan aikaan molemmat olivat eroamassa laittomista avioliitoistaan ja Jumala IHMEELLISESTI yhdisti tämän pariskunnan vuosikymmenien ja tuhansien kilometrien eron jälkeen. “Herra
on tehnyt suuria heitä kohtaan.”
Ps 126:2
(Michigan, USA)

Sain vähän aikaa sitten mahdollisuuden osallistua rakkaan puolisoni tädin hautajaisiin toisessa osavaltiossa. Ajattelin, ettei mieheni osallistuisi ja olin siinä oikeassa. Olin kuitenkin hämmästynyt (niin paljon, että kirjaimellisesti haukoin henkeäni), kun näin aikuisen poikamme, joka ei ole puhunut meille kummallekaan 10 vuoteen, tulevan paikalle. Toimituksen jälkeen tuli tilanne, jossa minun piti kulkea poikamme ohi päästäkseni toiseen paikkaan. Huomioin hänet, ja hän kieltäytyi halaus-eleestäni, mutta kätteli minua kun sitä pyysin. Sanoin, että oli mukava nähdä häntä, ja että olin iloinen, että hän osallistui. Mieheni sisko suostutteli poikamme tulemaan perheaterialle jälkeenpäin. Vaikka hän istui kaukana minusta, eikä meillä ollut sen enempää kanssakäymistä, toivon kipinä syttyi sydämessäni. Jumala on kutsunut meidät sovintoon, ja olen täällä tekemässä oman osani. Lähetin myös viestin rakkaimmalleni ja otin osaa hänen tädinsä poismenosta ja sain takaisin melko ystävällisen vastauksen. (Florida, USA)

Huhtikuussa oli yksivuotispäivä sille, että aloin seisomaan pitkäaikaisen avioliittomme puolesta. Huhtikuussa oli myös häävuosipäiväni. Koko tämä vuosi on ollut julma repäisy irti kaikesta siitä, mistä olen ollut riippuvainen aviomiehessäni. Ainoa, johon olen pystynyt luottamaan surussani, on Taivaallinen Isämme. Jatkoin “lupaus”-raamatunjakeeni odottamista, mutta näin vain muita raamatunkohtia. Jatkoin siis rukoilemista ja tiesin, että Jumalamme on liiton pitävä Jumala. Pelkäsin tulevaa häävuosipäivää ja tuskin nukuin itkemiseltäni edellisenä yönä. Aamulla Jumala kuitenkin antoi minulle Nehemia 8:9-10: “Tämä päivä on pyhitetty Herralle, teidän Jumalallenne. Älkää siis olko murheellisia älkääkä itkekö. Tämä päivä on pyhitetty meidän Herrallemme! Älkää siis olko murheellisia, vaan iloitkaa, sillä Herra on teidän voimanne.” Jumala odotti kokonaisen vuoden, että antaisi lupauksensa minulle, jotta voisi paljastaa sen häävuosipäivänämme. Jos minulla ei olisi ketään muuta kuin Jeesus, Hän olisi tarpeeksi. Jumala kuitenkin vahvisti, että Hän asetti hääpäivämme erilleen Hänelle ja minkä Hän aloitti, sen Hän myös saattaa päätökseen. (Kalifornia, USA)

Haluan pyytää jatkuvaa rukoustanne seisoessani roomalaisen tuomioistuimen edessä todistamassa, miksi monen vuoden avioliittomme (joka on johtanut seitsemään arvokkaaseen, kauniiseen ja terveeseen lapseen, todellisia Herran lahjoja meille), oli, on ja tulee aina olemaan “voimassa” Jumalan silmissä. Päivittäin tämä tuntuu melkein liian raskaalta, mutta rukoilen, paastoan, luen Jumalan sanaa ja olen täysin riippuvainen Jeesuksesta voittaakseni Hänessä.  Etsin tällä hetkellä töitä lähempää kotia ja ihania lapsiamme, jotka tarvitsevat äidin ja isän olevan läsnä. Olen niin huolestunut siitä, miten heidän uskonsa selviää näistä hengellisen sodankäynnin koettelemuksista. Haluan vain seisoa tässä ja näyttää heille Jeesusta Kristusta, jotta he voisivat nähdä Hänet todella ja Hänen voimansa. Että Hän pystyy tekemään mitä tahansa ja tekee mahdottomalta näyttävän mahdolliseksi. Rukouksia tämän ihmeellisen palvelutyön (RMM) puolesta ja sen toivon puolesta, joka on Kristuksessa ja jota tämä palvelutyö loistaa meille, jotka kamppailemme. Siunauksia! (Maine, USA)

Olen pitkäaikainen odottaja ja olen seurannut RMM:ä monta vuotta. Odotukseni alussa tulin lähemmäs Jumalaa,  ja minusta tuntui, että Hän toimi puolestani. Viime aikoina en ole tuntenut itseäni kovin läheiseksi Jumalan kanssa, enkä ole tuntenut, että Hän tekisi mitään. Tänään viettäessäni hiljaista hetkeä Herran kanssa, tunsin, että Hän kehotti minua kirjoittamaan todistuksen ja lähettämään sen RMM:lle. Ensimmäinen ajatukseni oli, ettei minulla ole mitään, mistä kiittää. Palasin kuitenkin takaisin ja luin uudelleen kaksi tekstiä (vierailijan kirjoitus), jotka olin aiemmin kirjoittanut RMM:lle. Muistelin niitä hyviä tunteita, joita minulla oli ennen, ja kaikkia lupauksia, joita Jumala on antanut Sanassaan. Noiden tekstien lukeminen muistutti minua siitä, että vaikka kaikki ei olisikaan niin kuin minä haluaisin, minulla on silti paljon, mistä olla kiitollinen. (Missouri, USA)

Lue lisää todistuksia TÄÄLTÄ.